Wednesday 6 April 2016

Gümnaasiumi katsed

Nii, see on siis minu esimene blogipostitus. Ma pole kunagi pidanud ennast inimeseks, kes teeks midagi sellist, aga mulle tundus, et seda on vaja kuna praegu on mul pooleli gümnaasiumi sisseastumis katsed ning internetist ei leia selle kohta eriti "siseinfot". Seepärast otsustasin teha endale blogi et rääkida esimene asjana sellest ja hiljem muudest asjadest, mis minu meelest oleks kirjutamisväärt.
Katsetega tegelema hakkasin ma veebruari keskpaigas. Kirjutasin üles millal kuskil registreerimine/katsed on, mida õppida on vaja jne.
Esimesed katsed olid minul VHK's (05.03.16). Matemaatika (keemia+füüsika ka), eesti keel ja inglise keel. Katsed ise ei olnud eriti keerulised, kuid siis ma ei teadnud, mida katsetest veel täpselt oodata. Seepärast läks mul nendel katsetel päris halvasti ja vestlustele mind ei kutsutud. Õnneks ei olnud minul ka soovi sinna kooli minna.
Järgmised katsed olid minul 32.keskkoolis (18.03.16). Sealsetel katsetel läks mul enda arust halvasti. Eesti keel oli okei, matemaatika oli kalkulaatorita ja seetõttu veidi keerulisem ning inglise keeles oli üks ülesanne, mis oli sarnane ühe VHK harjutusega, mida ma ei osanud kuna polnud sellist varem näinudki. Õpioskuste test oli minule paras üllatus, sest see kuidas nad sind selle järgi analüüsivad on minu jaoks veider.

Tulemused:
Eesti keel (max 20p):10.0
Matemaatika (max 20p):13.0
Inglise keel (max 20p):13.5
Õpioskused (max 30p):11.0

Kuid mind kutsuti vestlustele, ma valisin ajalugu-õigus suuna. Vestlus pidi toimuma (05.03.16) kell kaks, aga tegelikult pidid kõik seal seisma ja ootama ~2h enne kui midagi toimus! Vestlusel olin ma üksi kahe õpetajaga, kes küsisid tavalisi asju: miks see kool, miks see suund, mida vabal ajal teed, kuhu veel katseid oled teinud/edasi saanud, kuidas õppimisega on jne. Tulemused avalikult peaksime teada saama 29.04.16, aga nad ütlesid mulle, et arvatavasti olen klassinimekirjas. Sinna kooli ma tegelikult minna ei soovi, sest asub natuke liiga kaugel kuid suunad olid sobivad.
Järgmised katsed olid juba järgmisel päeval (19.04.16) nelikkatsed siis. Need olid minu jaoks kõige olulisemad kuna ma tahtsin kõige rohkem minna õppima Tallinna Inglise Kolledžisse. Valida sai siis neljast koolist ainult kolm, kuhu kandideerid ja mina jätsin välja Tallinna Reaalkooli. Mina sooritasin testid 21. Koolis. Matemaatika ja inglise keel olid päris jõukohased kuid füüsika ja eesti keel olid keerulised. Eesti keeles olid rasked minu jaoks stiilivigade leidmine ja võõrsõnad ning füüsika... on üldse keeruline aine kuigi on mul viis. Punktid tulid päris kesised, oleks võinud paremini.

Tulemused:
Eesti keel 49
Matemaatika 76
Inglise keel 66
Füüsika 35

Koolide eelistuseks valisin
1. eelistus: Tallinna Inglise Kolledž
2. eelistus: GAG — Matemaatika-inglise õppesuund
3. eelistus: 21K — Süvaõpetusega inglise keele suund

Minu õnnistuseks pääsesin ma vestlustele kõiki kolme kooli!! Ma olin nii rõõmus kui ma teada sain, et ma hakkasin puhtast õnnest nutma :) Esimene vestlus oli mul siis esimese eelistuse koolis - Tallinna Inglise Kolledžis (04.04.16). Ma läksin kella poole neljaks kohale ja võtsin kaasa ainult tunnistuse (kuigi ühtegi kirja selle vajadusest ma ei saanud), vestlus toimus eesti keele klassis, kus viibis lisaks mulle veel kaks õpilast ja kaks õpetajat, eesti keele ja briti kirjanduse. Alguses paluti meilt, et me rääkisime iseendast, peale seda anti meile inglise keelne tekst, mille pidime ette lugema, tõlkima, kokkuvõtma ja vastama küsimustele selle teksti kohta. Minul läks see osa päris halvasti kuna ma ei osanud seda üldse tõlkida ja mõne sõna hääldamine oli ka päris halb. Edasi rääkisime enda hobidest jne ja nad küsisid meilt uudiste ning maailma kohta. Kokkuvõteks ma sain ainult 22p 50nest. Ma ei ole kordagi arvanud, et ma sinna kooli sisse saaks, niiet ma loodan, et see hoop peale tulemusi väga suur pole.
Teisi vestluseid pole mul veel olnud kuna GAG'I vestlus on nädala pärast ja 21.k pole veel aega määranud.
Lilleküla gümnaasiumi katsed olid vaheajal ( 21.03.16) kuid sinna ma ei läinud, sest mul ei ole plaani sinna kooli minna ja ei pidanud seda vajalikuks.
Peale seda olid katsed Tallinna Järveotsa Gümnaasiumis (22.03.16),  kuhu ma läksin lihtsalt seetõttu, et mul oli inglise keeles viktoriin seal mõnda aega enne katseid ja mulle meeldis sealsete õpilaste inglise keele tase. Need katsed olid päris kerged ja mind kutsuti edasi vestlustele, mis on minul viie päeva pärast.
Järgisel päeval (23.03.16) olid katsed prantsuse lütseumisse ja kolmikkatsed,  viimased olid kell 10.00 ja prantsuse lütseumi omad kell 10.30. Alguses oli ma kiirustasin ja proovisin mõlemale jõuda, aga see oli idiootne. Ma jõudsin selle poole tunniga eesti keele ja inglise keele valmis, mis olid võrdlemisi kerged kuid matemaatika oli ilma kalkulaatorita ja üpris keeruline.

Tulemused:
Eesti keel 73
Matemaatika 40
Inglise keel 84

Koolide eelistuseks valisin:
1. eelistus: KSG — Sotsiaalainete õppesuund
2. eelistus: TÜG — Reaalsuund
3. eelistus: JWG — Humanitaarsuund

Mulle on siiani vastanud ainult üks kool, Kadrioru Saksa Gümnaasium, kuhu mind kutsuti vestlustele (06.04.16). Sealsel vestlusel olin ma üksi koos ühe gümnaasiumi klassijuhatajaga, kehalise õpetajaga, õppealajuhatajaga ja saka keele õpetajaga. Mulle on see vestlust senistest kõige vähem meeldinud. Alguses öeldi mu tunnistuse peale igav, kuna mul on ainult 1-2 nelja siis pinniti, et ma hakkaks rääkima kui väga ma tahan saksa keelt õppida ja kui palju nad õpivad jne. Küsiti kuidas mulle nende kool meeldib, põhjuseta puudumiste kohta, hobide, kooli esindamise jpm. Lõpetuseks öeldi mulle, et neil poleks midagi selle vastu kui ma nende kooli õppima läheks.
Rohkem katseid pole ma hetkel pidanud tegema, kuigi mind kutsuti otse Viimsi keskkooli vestlustele hinnete tõttu, mis toimuvad alles mais.
Mul on plaanis minna veel Pirita Majandusgümnaasiumi ja Kristiine gümnaasiumi katsetele, aga ma pole kindel kas lähen.
Nii palju siis praeguseks koolidest
Tsauki

1 comment:

  1. Tere, guugeldasin teemat ja leidsin Sinu blogi. Oleks tore, kui kirjutaksid siia postituse, kuidas Sul lõpuks läks, millise kooli valisid ja mida Sa praegu teed. :)

    ReplyDelete